Praktikant

Røde Kors søger praktikant inden for fundraising og kommunikation

I arbejdet med at hjælpe udsatte og nødlidende mennesker i Danmark og internationalt er Røde Kors afhængig af indsamlede midler fra bl.a. private fonde, arv og donorer. Indsamling og systematisering af viden om fonde, samt kommunikation om Røde Kors’ indsatsområder og projekter til fonde og potentielle private givere udgør en vigtig og stadig større del af vores fundraising arbejde.

Røde Kors leder derfor efter en dedikeret praktikant, som skal hjælpe vores fundraising afdeling med at løfte den store research- og formidlingsopgave. Vi tilbyder et spændende og dynamisk praktikophold, hvor du bliver en del af det team, som planlægger, styrer og udfører de mange opgaver. Vi lægger vægt på, at du - ligesom os – er uhøjtidelig og har lyst til at gøre en forskel. Praktikpladsen er ulønnet, men frokosten er betalt.

Dine opgaver
Dine opgaver vil involvere en række forskellige målgrupper. Eksempler på opgaver er:

• Indsamle viden om/researche relevante fonde
  • Udbygning og vedligehold af fondsbase (Podio)
  • Indsamling og systematisere viden om relevante projekter/indsatsområder
  • Medvirke til udformning af projektansøgninger
  • Vedligeholde kommunikation og kontakt til fonde
  • Medvirke til kommunikation om arv og testamente
  • Medvirke til at forberede, gennemføre og afrapportere møder

Du har via dit studie kendskab til research/dokumentation og skriftlig kommunikation, og du forstår at sætte dig i modtagerens sted. Du er initiativrig, grundig og har gennemslagskraft, og du arbejder selvstændigt med dine opgaver. Din studiemæssige baggrund kan være indenfor et af flere fagområder (antropologi, jura/samfundsvidenskab, økonomi, kommunikation), og at du er i gang med eller skal starte på kandidatstudiet til sommer. Praktikperioden vil starte senest 1. okt og have en varighed på min. 3 måneder, men gerne længere og vi er indstillet på en vis fleksibilitet i fht. perioden. Du kan også ansøge om praktikperioden startende januar 2018 i 3-6 måneder.

Du bliver en del af Røde Kors’ landskontor, som er en stor og professionel enhed på 300 medarbejdere, midt i København. Røde Kors er verdens største humanitære hjælpeorganisation. I 150 år har vi hjulpet nødlidende uden at skele til religion, etnicitet eller politisk overbevisning. I dag er vi over 30.000 frivillige alene i Danmark, har over 100 millioner støtter i hele verden samt et af verdens mest attraktive brands. Det har vi, fordi vi sikrer, at hjælpen kommer ud der, hvor den gør allermest gavn, og kommunikerer effektivt. Vær med. Sammen gør vi en verden til forskel.

Yderligere information

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte projektleder Eva Tufte på telefon 35299551.

løbende
efteråret 2017 eller jan. 2018