Praktikant til kommunikation, politik og formidling

Prøv dit kommunikationstalent af i verdens største humanitære organisation.

Røde Kors er altid til stede, når mennesker har behov for hjælp. Brug dine kompetencer og lær organisationen bag hjælpearbejdet at kende.

Røde Kors søger praktikanter i foråret 2018 til:

Kampagner, presse, politisk interessevaretagelse, sociale medier og kreativ formidling
I kommunikationsafdelingen har vi brug for et antal ambitiøse praktikanter med forståelse for kommunikation, politik, branding og oplevelsesbaseret kommunikation.

Mulighederne hos os er mange, og du bliver helt sikkert involveret i Røde Kors’ løbende branding og kommunikationsaktiviteter:

Du kan arbejde med at skrive, tilrettelægge og redigere indhold til kampagneaktiviteter på forskellige platforme fra twitter til trykte medier.

• Du kan arbejde med at markedsføre vores undervisningsmaterialer til skoler
  • Du kan skrive og SEO-optimere indhold til vores hjemmeside
  • Du kan hjælpe med udrulning og monitorering af vores ambitiøse kommunikationsstrategi ’Alle i Røde Kors kommunikerer’.
  • Du kan hjælpe vores politiske rådgivere med research og udarbejdelse af politiske oplæg og notater og rapporter.
  • Du kan bidrage til lave høringssvar, debatindlæg og pressemeddelelser om både socialpolitik og udviklingspolitik.
  • Du kan arbejde med brugervenlighed og brugeroplevelser på web, herunder optimering af indhold til web

OBS: Skriv tydeligt i din ansøgning, hvilke af emnerne ovenfor du brænder mest for. Så har vi mulighed for at matche sig med den helt rigtige praktikstilling.

Søg hvis du…

-      er studerende ved en relevant uddannelse f.eks. journalistik, kommunikation eller lignende og har færdiggjort din bachelor

-      har brug for praktik som en del af dit studie eller forbereder specialeprojekt

-      behersker dansk mundtligt og skriftligt

-      er åben og interesseret i Røde Kors’ arbejde og værdier og vil være med til at gøre en forskel

Erfaring fra studenterjobs eller praktikantstilling fra andre frivillige organisationer er en fordel, men ikke et krav. Skriv hvad du har af kvalifikationer og praktisk erfaring.

Vær med til at gøre en forskel

• Du bliver en del af Røde Kors’ landskontor, der er fyldt af engagerede og professionelle kollegaer.
  • Du får erfaring fra en stor og toneangivende humanitær organisation og skaber dig et værdifuldt netværk
  • Du får et formaliseret praktikforløb med masser af faglig udfordring og med en løbende dialog om arbejdsopgaver og forventninger.

Vi lægger stor vægt på, at du er uhøjtidelig og prioriterer at have det sjovt på arbejdet.

Vilkår for praktikopholdet

Praktikopholdet er fuld tid og ulønnet, men vi giver frokosten. Røde Kors i Danmark stiller en arbejdsplads til rådighed med pc, printeradgang, evt. tjenestetelefon mv.

Praktikopholdet er tre til seks måneder i forårssemestret 2018. Varighed aftales.

OBS Det er et krav, at du er indskrevet på et studie for at komme i betragtning. Kandidater, som har færdiggjort deres studier, vil ikke blive taget i betragtning.

Yderligere information og ansøgningsfrist

Oplysninger om praktikstillingerne fås hos Rie Duun, tlf. 30571032 eller på mail ridun@rodekors.dk

Søg stillingen her RødeKors.dk under job - Ansøgningsfrist: 20. december 2017

_______________

Røde Kors er altid til stede

Røde Kors er altid til stede. Hver dag redder vi liv og ruster mennesker til at klare sig gennem kriser og katastrofer. I Danmark skaber vi fællesskaber og støtter samfundets sårbare til et bedre liv. Vi hjælper mennesker på begge sider af konflikten og i de fjerneste egne af verden. Uden hensyn til nationalitet, religion eller politiske holdninger.
Røde Kors er verdens største humanitære organisation med 17 millioner frivillige i 190 lande. I Danmark er vi flere end 30.000 frivillige, og vi er en del af dit lokalsamfund, uanset hvor du bor.

20-12-2017
20-12-2017