Marketings- og Kommunikationspraktikanter til genbrug

Er du vild med genbrug, mode og sociale medier?

Kom i praktik i verdens største humanitære organisation. Røde Kors er altid til stede, når mennesker har behov for hjælp. Brug dine kompetencer og lær organisationen bag hjælpearbejdet at kende.

Genbrugsafdelingen søger praktikanter til start november/ december 2017 eller januar 2018.  Du vil blive engageret i kommunikation og markedsføring af vores genbrugsvirksomhed.

Vær med til at gøre en forskel

• Du bliver en del af genbrugsafdelingen og en gruppe af engagerede og professionelle kollegaer.
  • Du får erfaring fra en stor og toneangivende humanitær organisation og skaber dig et værdifuldt netværk
  • Du får et formaliseret praktikforløb med masser af faglig udfordring og med en løbende dialog om arbejdsopgaver og forventninger

Vi lægger stor vægt på, at du er uhøjtidelig og prioriterer at have det sjovt på arbejdet.

Genbrug, mode og sociale medier
Du skal hjælpe os med at udvikle vores forretningsområder inden for genbrug. Derfor er det en fordel, hvis du er vild med tøj, mode og genbrugsmode.  Du vil få hovedansvaret for at vedligeholde og videreudvikle Røde Kors’ instagramprofil om genbrugsmode: @rodekorsgenbrug.  Du skal aktivt medvirke til planlægning og udvikling af marketing- og kommunikationsopgaver i samarbejde med kollegaer og eksterne partnere. Du får egne opgaver med ansvar for konceptudvikling, research, planlægning, opsøgende kontakt til samarbejdspartnere og presse og afsluttende evaluering af opgaver.  Vi forventer og tilbyder, at du deltager i hverdagen på lige fod med os andre.

Oplysning om praktik i genbrug fås hos Carina Simons, tlf. 2420 9966 eller på mail casim@rodekors.dk

Søg hvis du…

-      er studerende ved en relevant uddannelse f.eks. markedsføringsøkonomi, kommunikation eller lignende og har færdiggjort din bachelor

-      har brug for praktik som en del af dit studie eller forbereder specialeprojekt

-      behersker dansk mundtligt og skriftligt

-      er åben og interesseret i Røde Kors’ arbejde og værdier og vil være med til at gøre en forskel

Vilkår for praktikopholdet

Praktikopholdet er ulønnet, men vi giver frokosten. Røde Kors stiller en arbejdsplads til rådighed med pc, printeradgang og evt. tjenestetelefon.

Praktikopholdet er tre til seks måneder. Det er et krav, at du er indskrevet på et studie for at komme i betragtning. Kandidater, som har færdiggjort deres studier, vil ikke blive taget i betragtning.

Ansøgningsfrist

Søg stillingen her RødeKors.dk under job - Ansøgningsfrist: 20. december 2017

_____________

Din kommende arbejdsplads

Røde Kors er altid til stede. Hver dag redder vi liv og ruster mennesker til at klare sig gennem kriser og katastrofer. I Danmark skaber vi fællesskaber og støtter samfundets sårbare til et bedre liv. Vi hjælper mennesker på begge sider af konflikten og i de fjerneste egne af verden. Uden hensyn til nationalitet, religion eller politiske holdninger. Vi er verdens største humanitære organisation med 17 millioner frivillige i 190 lande. Vi er en del af dit lokalsamfund, uanset hvor du bor. Med din hjælp kan vi altid være til stede, når der er brug for os.

20-12-2017
01-01-2018