Studentermedhjælper

Ambitiøs studentermedhjælper til Røde Kors’ kommunikationsafdeling

Vi leder efter en ny studentermedhjælper, der vil være med til at sikre danskernes fortsatte opbakning til Røde Kors’ hjælpearbejde ude i verden. Som vores nye studentermedhjælper vil du få gode muligheder for at udvikle dine formidlingskompetencer og få indsigt i arbejdet i en større, strategisk funderet kommunikationsafdeling med egne, spændende opgaver.

Vi tilbyder

Et afvekslende studiejob. Du får en række, faste opgaver i et mindre team i afdelingen Kommunikation & Fortaler, der arbejder med formidling og kommunikation på nye måder. Ud over de faste opgaver er der forskellige større eller mindre praktiske ad hoc opgaver, hvor du samarbejder med andre i teamet, i afdelingen eller et helt andet sted i organisationen. Vi lægger stor vægt på, at du - ligesom os – er uhøjtidelig og prioriterer at have det sjovt på arbejdet. Stillingen er normeret til 15 timer ugentligt.

Dine opgaver

Du kommer til at arbejde med: kommunikationssupport til vores frivillige foredragsholdere, producere plakater, nyhedsbreve og skrive artikler. I samarbejde med teamets konsulenter afholder du events på skoler, og inspirerende kurser, der motiverer vores engagerede frivillige på nye måder. To gange om året er du med til at arrangere studierejser for frivillige, hvor der i planlægningsfasen vil være en del praktiske opgaver, du skal være behjælpelig med. Du skal koordinere henvendelser fra elever og lærere i samarbejde med en gruppe frivillige og selv svare på henvendelser om humanitære emner. En gang i mellem holder du måske selv et foredrag om Røde Kors. Du kommer desuden til at løse ad hoc kommunikationsopgaver for afdelingen og deltage i udviklingen af nye kampagner/materialer.

Du læser på en kommunikationsuddannelse eller lignende. Du har mindst to år igen på studiet. Du har initiativ og gennemslagskraft, og du arbejder selvstændigt med dine opgaver. Du er en dygtig formidler, og du har forståelse, interesse og gerne erfaring med web. Du er udadvendt og kan tale med både vores frivillige, skoleelever og lærere.

Du bliver en del af Røde Kors’ landskontor, som er en stor og professionel enhed på godt 200 medarbejdere, midt i København.

Yderligere information

Samtaler afholdes løbende og ansøgningsfristen er den 17. december. Bemærk at du ikke kommer i betragtning til stillingen, hvis du ikke er under uddannelse. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte seniorkonsulent, teamleder Morten Schwarz Lausten på: 3525 9320.

Røde Kors er altid til stede. Hver dag redder vi liv og ruster mennesker til at klare sig gennem kriser og katastrofer. I Danmark skaber vi fællesskaber og støtter samfundets sårbare til et bedre liv. Vi hjælper mennesker på begge sider af konflikten og i de fjerneste egne af verden. Uden hensyn til nationalitet, religion eller politiske holdninger. Vi er verdens største humanitære organisation med 17 millioner frivillige i 190 lande. Over 30.000 frivillige i Danmark. Vi er en del af dit lokalsamfund, uanset hvor du bor. Med din hjælp kan vi altid være til stede, når der er brug for os.

17-12-2017
01-02-2017