Praktikant til flygtningeindsatsen

Vil du være med til at styrke indsatsen for flygtninge i Danmark? Røde Kors søger praktikant fra februar 2018

Røde Kors søger en akademisk praktikant. Arbejdsopgaverne vil hovedsageligt være udviklingsopgaver, der skal understøtte og styrke det frivillige arbejde, som Røde Kors laver i Danmark med og for unge flygtninge i alderen 15-25 år. Vi har fokus på, hvordan civilsamfundet kan støtte denne gruppe bedst muligt i hverdagen.

Som praktikant vil du få en hovedopgave i at være med til at fundraise og udvikle ferielejre for uled-sagede unge. Herunder at koordinere samarbejde mellem Røde Kors og eksterne samarbejdspartnere (fx bosteder) samt understøtte selve planlægningen og afholdelsen af lejrene.

Derudover vil du:

• Medvirke i udgående aktiviteter i foreningen (fx rekruttering af nye frivillige samt oplæg)
  • Medvirke til at planlægge og afholde workshops, samt understøtte lokale dialogprocesser med unge flygtninge i projekt 18+
  • Udvikle informationsmateriale til frivillige og kommuner omkring unge flygtninge

Vi ser gerne, at du har engagement for arbejdet med flygtninge, en relevant uddannelsesmæssig baggrund og at du er god til at formidle. Det er vigtigt, at du er engageret og kan løse opgaver selvstændigt. Måske har du også selv været frivillig.

Din arbejdsplads
Din arbejdsplads vil være på Røde Kors’ landskontor på Blegdamsvej 27 i København. Du vil blive en del af National Afdeling i en velfungerende integrationssektion, som består af 17 ansatte, der alle arbejder med at udvikle indsatserne med flygtninge og med at supportere Røde Kors’ frivillige. Vi har travlt, men hverdagen er præget af godt humør og stort engagement.

Du vil blive tilknyttet en fast praktikvejleder, som vil give dig sparring undervejs. Vi tilbyder et spændende og afvekslende praktikophold, hvor du vil få et stort ansvar og indflydelse på, hvordan løsningen af dine opgaver struktureres og tilrettelægges. Praktikpladsen er ulønnet, men der er betalt frokost.

Yderligere information
Arbejdstiden er 30 eller 37 timer ugentligt og følger et semester med ansættelse fra 1. februar indtil 30. juni. Vi lægger vægt på, at praktikforløbet aftales således, at du kan få merit for det som led i din uddannelse. Derfor er vi også åbne overfor en drøftelse af, hvordan arbejdsopgaverne skal vægtes.
Der vil forekomme mødeaktivitet udenfor normal arbejdstid, når vi holder workshops rundt i landet.

Bemærk at samtaler afholdes løbende og at dette opslag tages ned, når praktikstillingen er besat.

Yderligere oplysninger om stillingen fås hos Nynne Reenberg på 35299612 / nyren@rodekors.dk.

13-12-2017
01-02-2018