Kommunikationspraktikant

Banker dit hjerte for god og vedkommende kommunikation, der kan ramme Røde Kors’ mange målgrupper? Er du frisk på at arbejde bredt med kommunikation på tværs af platforme? Og vil du have erfaring i at arbejde med frivillige?

Så læs videre!

Som praktikant i Røde Kors Hovedstaden er du med til at gøre en forskel for de mest udsatte og sårbare i Hovedstaden samtidig med, at du får erfaringer med arbejdet i en af verdens største NGO'er. Du får et formaliseret praktikforløb med masser af faglig udfordring og med en løbende dialog om arbejdsopgaver og forventninger - og ikke mindst bliver du en del af super spændende projekter med store frihedsgrader i opgaveløsningen. Vores bærende princip er medmenneskelighed gennem frivillig indsats.

Røde Kors Hovedstaden er den største lokalafdeling under Røde Kors i Danmark med flere end 2.500 frivillige og 30 medarbejdere. Vores arbejde handler om at hjælpe de mest sårbare i København, Tårnby, Dragør og på Frederiksberg. De mange frivillige ildsjæle er aktive i over 40 sociale aktiviteter som blandt andet har fokus på akut hjælp, ensomhed, netværk og integration. Sidste år hjalp de frivillige over 7.000 sårbare. Ved at yde en lokal indsats kan vi være med til at gøre hverdagen en smule lysere for mennesker i nød.

Til efteråret 2018 søger vi en dygtig og alsidig kommunikationspraktikant, der ønsker at opnå faglig og personlig udvikling og få konkrete erfaringer med det vigtige kommunikationsarbejde i en humanitær organisation. Som kommunikationspraktikant består dit arbejde i formidling af de mange lokale indsatser i Røde Kors Hovedstaden.

Praktikantens arbejdsopgaver

• Producere fængende indhold til vores kanaler (SoMe, hjemmeside, nyhedsbreve mm) specielt ifm. Røde Kors indsamlingen.
  • Gennemføre interviews og skrive artikler til SoMe samt til pressen.
  • Strategisk arbejde med at skabe en mere vedkommende kommunikation i vores 15 genbrugsbutikker.
  • Understøtte konsulenter i deres kommunikationsarbejde – internt og eksternt.
  • Lede forskellige kommunikationsindsatser i tæt samarbejde med frivillige.

Praktikantens profil

Du læser på universitetet, hvor du er i gang med at dygtiggøre dig udi dit fag, som sikkert er kommunikation, journalistik, dansk, retorik eller lignende. Du er ved at afslutte din bachelor eller i gang med kandidatuddannelsen. Du er fagligt dygtig og ikke bange for at møde nye mennesker eller tage fat, hvor der er mest brug for det. Ikke mindst kan du som menneske stå inde for Røde Kors’ principper og værdier.

Hvad får praktikanten ud af det?

• Relevante og interessante opgaver, som vil løfte dig fagligt og personligt.
  • Stor erfaring med at arbejde med frivillige.
  • En gylden mulighed for at snuse til livet som kommunikationskonsulent i en NGO.
  • Et lærerigt forløb, hvor du vil blive taget seriøst, få medbestemmelse og have mange selvstændige opgaver.
  • Tæt sparring med din praktikvært, så du opnår personlig og faglig udvikling.

Vilkår for praktikopholdet

Praktikopholdet er ulønnet. Røde Kors Hovedstaden stiller arbejdsplads til rådighed med pc, printeradgang, tjenestetelefon mv.

Praktikperioden er fra onsdag den 8. august til torsdag den 31. januar 2019. Da praktikken er ulønnet, er vi selvfølgelig fleksible med hensyn til evt. studieaktiviteter eller studiejob.

Arbejdsstedet er vores kontor på Nordre Fasanvej 224, 2200 København N – lige ved Nørrebro Station.

Læs mere om vores arbejde her: http://hovedstaden.drk.dk/

Følg os på Facebook her: https://www.facebook.com/rode.kors.hovedstaden/

30-04-2018
08-08-2018