Projektmedarbejder

Visuelle formidlere til videoproduktion

Røde Kors Midtfyn søger to projektmedarbejdere til projektet 'Sprogmentor - en frivillig indsats, der virker'

Kort beskrivelse af projektet
I projekt ’Sprogmentorer’ arbejdes der med at udvikle værktøjer til at få flygtninge bedre og hurtigere integreret på arbejdsmarkedet. Røde Kors-frivillige - 'Sprogmentorer' - følger flygtninge, der er arbejdsmarkedsparate, med ud i praktik og hjælper med sprogforståelsen. Som led i projektet skal erfaringerne formidles via videoer, som kan vises på de sociale medier.

Stillingen
Som en del af projektet, skal der udvikles videoer, der skal give mulighed for at øve fagsproget for flygtninge hjemmefra. Vi forventer, at der i perioden vil blive udviklet videoer indenfor de brancher, hvor flygtninge primært kommer i beskæftigelse.

Kvalifikationer

• Du skal kunne indgå i samarbejde med kollega, frivillige, konsulent og projektstyregruppe
  • Du skal være interesseret i integrationen af flygtninge og kunne vise forståelse for flygtningenes situation og sprogmentorernes arbejdsform
  • Som ansat vil du få stor indflydelse på, hvordan det endelige produkt skal se ud.

Løn og ansættelsesvilkår
Du bliver projektansat i Røde Kors Midtfyn. Arbejdspladsen bliver på Lindevej 5 i Ringe på Fyn. Arbejdstiden vil være 8 timer om ugen, og du er timelønnet med 180 kr. i timen. Ansættelsen er tidsbegrænset til 20 uger fra ansættelsestidspunktet.

Stillingen tiltrædes 1. august 2018.

Yderligere information
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte konsulent Julie Dyre, tlf. 3042 5740, og du vil kunne få tilsendt projektbeskrivelsen, hvis du vil studere den nærmere. Henvendelse herom på mail jaaga@fmk.dk

På Røde Kors Midtfyns hjemmeside kan du se mere om afdelingen: http://midtfyn.drk.dk/

Ansøgning
Lyder stillingen interessant, og matcher den dine kompetencer og interesser, så send en motiveret ansøgning med CV via ansøgningsfeltet, senest den 3. maj 2018.

Samtaler forventes afholdt d. 8. maj 2018.

03-05-2018
01-08-2018