Lønkonsulent i Røde Kors

VIL DU GØRE EN VERDEN TIL FORSKEL SOM LØNKONSULENT I RØDE KORS?

Røde Kors arbejder i en omskiftelig verden og er tilstede, når der er brug for det!

Derfor har vi har brug for stabile rammer, så vores medarbejdere kan gøre den største forskel for de mest sårbare i Danmark og ude i verden. Hvis du kan være med til at sikre vores rammer, så er du måske vores nye lønkonsulent.

Dine opgaver
Som lønkonsulent bliver du del af et lille team i afdelingen Økonomi og Administration. Teamet varetager alle opgaver inden for aflønning af medarbejdere i Røde Kors, uanset om medarbejderne arbejder ude i verdenen, med førstehjælp eller er ansat på Landskontoret.

Som lønkonsulent spænder dine arbejdsopgaver bredt, og du har en central rolle i at sikre rettidig og korrekt lønudbetaling, således at dine kolleger får den rigtige løn til tiden.

Dit ansvar dækker hele processen omkring lønudbetaling – fra start til slut. Det er ligeledes din opgave at udarbejde, bogføre og afstemme lønnen, og i det omfang der er behov vil du skulle deltage i budgetlægning og årsafslutningen.

Du har stor erfaring som lønkonsulent – og gerne fra både danske og internationale organisationer. Videre forventer vi, at du har:

• Erfaring med lønbehandling, lønkørsel samt opfølgning på lønkørslen (gerne fra Lessor og Axapta)
  • Erfaring med lønbogholderi og regnskab
  • Erfaring med kontering af løn på mange projekter samt udbetaling af honorar
  • Godt kendskab til relevante arbejdsmarkedsrelaterede love og overenskomster
  • Stærke kommunikative evner på både dansk og engelsk

Vi forventer desuden, at du arbejder struktureret, er omhyggelig og overholder deadlines. Du kan bevare overblikket og trives i et lidt hektisk miljø med mange typer henvendelser fra dine kollegaer. Det er afgørende for os, at fagligheden understøttes af praktisk erfaring, at du er imødekommende, hjælpsom og yder en god service til alle.

Løn- og ansættelsesforhold følger Røde Kors’ fællesoverenskomst med AC og HK. Lønniveau er kr. 38.000 – 44.200 om måneden inkl. Røde Kors tillæg og inkl. 17,1% i pension, afhængig af din erfaring og kvalifikationer.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos chef for national økonomi og regnskab Tina Mollerup Laigaard, tilai@rodekors.dk eller på tlf. 3152 3995.

Ansøgningsfrist er den 26. april. Bemærk at vi afholder samtaler løbende.

Startdato er snarest muligt, men senest den 1. juni 2017.

Din kommende arbejdsplads
Du bliver del af Røde Kors' landskontor, hvor du vil indgå i et professionelt og udfordrende miljø. I afdelingen for Økonomi- og Administration får du 60 engagerede kolleger, som sammen er med til at videreudvikle og understøtte Røde Kors’ virksomhed.

Røde Kors er altid til stede. Hver dag redder vi liv og ruster mennesker til at klare sig gennem kriser og katastrofer. I Danmark skaber vi fællesskaber og støtter samfundets sårbare til et bedre liv. Vi hjælper mennesker på begge sider af konflikten og i de fjerneste egne af verden. Uden hensyn til nationalitet, religion eller politiske holdninger.

Vi er verdens største humanitære organisation med 17 millioner frivillige i 190 lande. Vi er en del af dit lokalsamfund, uanset hvor du bor. Med din hjælp kan vi altid være til stede, når der er brug for os.

26-04-2018
01-06-2018