Praktikant til projektkoordinering af kampagner og events

Som praktikant i Røde Kors Hovedstaden er du med til at gøre en forskel for de mest udsatte og sårbare i Hovedstaden samtidig med, at du får erfaringer med arbejdet i en af verdens største NGO'er. Du får et formaliseret praktikforløb med masser af faglig udfordring og med en løbende dialog om arbejdsopgaver og forventninger - og ikke mindst bliver du en del af super spændende projekter med store frihedsgrader i opgaveløsningen. Vores bærende princip er medmenneskelighed gennem frivillig indsats.

Røde Kors Hovedstaden er den største lokalafdeling under Røde Kors i Danmark med flere end 2.500 frivillige og 30 medarbejdere. Vores arbejde handler om at hjælpe de mest sårbare i København, Tårnby, Dragør og på Frederiksberg. De mange frivillige ildsjæle er aktive i over 40 sociale aktiviteter som blandt andet har fokus på akut hjælp, ensomhed, netværk og integration. Sidste år hjalp de frivillige over 7.000 sårbare. Ved at yde en lokal indsats kan vi være med til at gøre hverdagen en smule lysere for mennesker i nød.

I arbejdet med at hjælpe udsatte mennesker i Hovedstaden er Røde Kors Hovedstaden afhængig af indsamlede midler, både fra fonde og puljer og fra kampagner. Indsamling og systematisering af viden om private fonde og offentlige puljer er derfor et vigtigt arbejdsområde. Planlægning og afvikling af kampagner og events er derfor en vigtig del af Røde Kors Hovedstadens arbejde.

Som kampagne- og eventpraktikant vil du på tværs af organisationen arbejde med at koordinere, organisere og afvikle events og kampagner tilknyttet forskellige indsatser. Der vil bl.a. være stort fokus på årets Røde Kors indsamling. Vi søger en selvstændig praktikant med gode organisatoriske evner, som kan holde mange bolde i luften, bevare overblikket og er god til at koordinere og afvikle.

Arbejdsopgaver omfatter

• Planlægning, koordinering og afvikling af events, arrangementer og kampagner herunder Røde Kors indsamlingen, en frivillig messe, julearrangement o.a.
  • Rekruttering og motivering af frivillige
  • Koordinering af frivillige
  • Opfølgende og administrative opgaver ifm. fundraising og kampagner
  • Evaluering og dokumentation af arbejdet.

Praktikantens profil

Du læser på universitetet, hvor du er i gang med at dygtiggøre dig udi dit fag, som sikkert er indenfor performance design, samfundsvidenskab, projektledelse, marketing, økonomi eller management. Du er ved at afslutte din bachelor eller i gang med kandidatuddannelsen. Du er fagligt dygtig og ikke bange for at møde nye mennesker eller tage fat, hvor der er mest brug for det. Du er god til at arbejde selvstændigt og tage ansvar. Ikke mindst kan du som menneske stå inde for Røde Kors’ principper og værdier.

Hvad får du ud af det?

• Tæt sparring med din praktikvært, så du opnår personlig og faglig udvikling.
  • Relevante og interessante opgaver, som vil løfte dig fagligt og personligt.
  • Stor erfaring med at arbejde med frivillige.
  • En gylden mulighed for at snuse til livet som konsulent i en NGO.
  • Et lærerigt forløb, hvor du vil blive taget seriøst og have mange selvstændige opgaver.

Vilkår for praktikopholdet

Praktikopholdet er ulønnet. Røde Kors Hovedstaden stiller arbejdsplads til rådighed med pc, printeradgang, tjenestetelefon mv.

Praktikperioden er fra onsdag den 8. august til torsdag d. 31. januar 2019. Da praktikken er ulønnet, er vi selvfølgelig fleksible med hensyn til evt. studieaktiviteter eller studiejob.

Arbejdsstedet er vores kontor på Nordre Fasanvej 224, 2200 København N – lige ved Nørrebro Station.

Læs mere om vores arbejde her: http://hovedstaden.drk.dk/

Følg os på Facebook her: https://www.facebook.com/rode.kors.hovedstaden/

30-07-2018
08-08-2018