Røde Kors Hovedstaden søger erfaren kommunikationskonsulent

Er du hovedstadens bedste kommunikatør, og drømmer ud om at bruge dine evner til at gøre en forskel for hovedstadens sårbare og udsatte?

Vi søger en erfaren kommunikationskonsulent, der sammen med vores team af kommunikationsfrivillige skal styre og udvikle samtalen om vores sociale arbejde i København. Det er en vanskelig opgave at kommunikere de sårbare og udsattes sag. Det kræver organisatorisk og strategisk forståelse, nysgerrighed, evne til at lede og motivere frivillige – og det kræver stærke kommunikationskompetencer.

Det kræver også kommerciel forståelse. Hjørnestenen i Røde Kors Hovedstadens økonomiske fundament består nemlig af 15 genbrugsbutikker og salg af førstehjælpskurser. Her afhænger succesen i høj grad af synlighed og kunderettet kommunikation.

De fleste borgere i hovedstaden lever et trygt og godt liv. De mangler ikke meget, og de oplever at være en del af fællesskaber. Men der bor også mennesker uden samme muligheder. Ældre, voksne og børn, som lever deres liv med ensomhed, uden tætte relationer og måske med et skrantende helbred eller uden et hjem, de kan kalde deres eget.

Røde Kors Hovedstadens ambition er, at socialt udsatte i hovedstaden også skal have mulighed for at indgå i de fællesskaber og netværk, de ønsker. Gennem vores frivillige indsats skaber vi løsninger for hovedstadens udsatte – og det skal du være omdrejningspunkt for at kommunikere om.

Kommunikationskonsulentens arbejdsopgaver vil være at:

• Sætte de kommunikative rammer, der skaber synlighed og understøtter vores ambitioner.
  • Være det faglige og styringsmæssige anker for gruppen af kommunikationsfrivillige.
  • Planlægge og gennemføre kampagner og kommunikationsindsatser – nogle gange i samarbejde med vores Landskontor.
  • Rådgive om pressehåndtering og kommunikation i øvrigt.
  • Deltage i at formulere en ny kommunikationsstrategi – og implementere den.
  • Dokumentation og analyse af kommunikationsindsatserne.

Opgaverne er mange og forskellige. Nogle løser du selvstændigt og alene. De fleste løser du i samarbejde med top engagerede kolleger, frivillige som lønnede.

Vi ønsker os en kommunikationskonsulent som:

• Har mindst 5 års erfaring med kommunikationsarbejde og med kommunikationsfagligheden på plads.
  • Mestrer en bred vifte af kommunikationsopgaver; SoMe, nyhedsbreve, hjemmeside, kampagner, presse, årsrapport etc.
  • Kan skrive tekster, der bliver læst, delt og som engagerer læseren.
  • Interesserer sig for det sociale arbejde og har kommerciel forståelse.
  • Har erfaring med frivilligt arbejde.
  • Er proaktiv, nysgerrig og opsøgende i forhold til alle de gode historier, som skriger efter at blive fortalt.
  • Kan arbejde selvstændigt, prioritere og aktivt sætte kursen for kommunikationsarbejdet.
  • Har kendskab til Wordpress, InDesign, Mailchimp og Globiflow.
  • Er indstillet på at yde en ekstraordinær beredskabsindsats i særlige situationer.
  • Er både praktisk udførende og en knivskarp strateg, som ønsker at være ledelsens sparringspartner.

Vi forestiller os, at vores nye kommunikationskonsulent kommer med kandidatgrad i journalistik eller kommunikation – evt. i kombination med et andet relevant fag. Men vi er også helt åbne for, at du kommer med en helt anden baggrund.

Arbejdstid og arbejdsforhold

Den ugentlige arbejdstid er 37 timer. Der vil forekomme aften- og weekendarbejde. Der ydes rådighedstillæg herfor. Løn ifølge overenskomst.

Ansættelse fra 1. oktober – gerne tidligere.

Arbejdsstedet

Den daglige arbejdsplads vil være Røde Kors Hovedstadens sekretariat på Nordre Fasanvej 224.

Mere info

Spørgsmål til stillingen kan stilles til:

Sektionsleder indenfor fundraising, event og kommunikation Emilie Brandt på tlf. 60436413 (12.-17. juli og 31.juli - 9. august).

Udviklingschef Ole Mikkelsen på tlf. 51926100 (i perioden fra den 23. juli).

Sekretariatschef Pernille Scheel på 40776992 (i perioden 5.-11. juli).

Du kan læse mere om Røde Kors Hovedstaden her:  http://hovedstaden.drk.dk/

05-08-2018