Administrativ koordinator

Har du en indre organisator, nyder du at yde et højt serviceniveau, og trives du med mange bolde og forskelligartede administrative opgaver? Så kan stillingen som administrativ koordinator i Røde Kors´ nationale afdeling måske være noget for dig.

Som administrativ koordinator er det din hovedopgave at stå for administration og drift af kurser, årsmøder og temadage på frivilligområdet. Der løber over 100 kurser, temadage og årsmøder af stablen om året, og det er i den forbindelse din fornemste opgave at sørge for, at alle forberedelser er på plads, og at alt op til afviklingen af og opfølgning på kurserne forløber gnidningsfrit. Hertil kommer en række andre administrative opgaver, hvor du løbende hjælper dine kollegaer med stort og småt i afdelingen.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. indebære:

• Løbende dialog med og servicering af frivillige, der henvender sig vedrørende kurser og årsmøder på mail og telefon
  • Bestilling, pakning og udsendelse af kursusmaterialer
  • Sikre at de ansvarlige kollegaer/undervisere har løbende overblik over tilmeldingsstatus
  • Oprette kurser og frivillige i medlemssystem
  • Lettere bogføring f.eks. rejseafregninger
  • Booking af forplejning, overnatninger mm.
  • Indgå i udvælgelse af nye kursus-og konferencesteder
  • Bidrage til udarbejdelsen af det årlige kursuskatalog og løbende opdatering af kurser på frivilligportalen ’mitrødekors.dk’
  • Udarbejdelsen af nyheder til kursusside på frivilligportalen
  • Praktisk ansvarlig for afholdelse af afdelingsmøder
  • Udarbejdelse af introprogram for nye medarbejdere i afdelingen

Du har god erfaring med administration og koordination. Du nyder at arbejde som blæksprutte i en travl hverdag med mangeartede arbejdsopgaver og stor berøringsflade. Du arbejder systematisk og effektivt og har både overblik og blik for detaljen. Du træder til, hvor der er behov og kan holde mange bolde i luften. Du har en holdning til god service og kan være med til at forme, hvordan vi bedst understøtter Røde Kors’ frivillige i løsningen af deres opgaver fremadrettet. Du er serviceminded og energisk, og du sætter en ære i at følge tingene til dørs. Du trives med at være i kontakt med mange forskellige mennesker og har et godt humør. Det er en fordel, at du kender til forholdene i en organisation, der arbejder med frivillige eller medlemmer. Stillingen er ikke tiltænkt kandidater med akademisk baggrund.

Organisation

Røde Kors er landets største humanitære hjælpeorganisation med over 34.000 frivillige og 206 lokale afdelinger. Som administrativ koordinator er du en del af sekretariatet i national afdeling på Røde Kors´ landskontoret i København.

Løn- og ansættelsesforhold Ansættelsesforholdet følger Røde Kors’ fællesoverenskomst med AC og HK. Lønniveau er kr. 31.000 til 36.000 om måneden inkl. tillæg og pension, afhængig af erfaring og kvalifikationer. Der må påregnes et begrænset omfang af møder, der stækker sig ud over normal arbejdstid og i perioder også weekendmøder.

Tiltrædelse den 1. oktober 2018.

Ansøgningsfrist er den 8. august 2018. Samtaler afholdes den 14. og 20. august.

Yderligere oplysninger fås pr. mail hos kursus- og administrativ koordinator Bettina Bröking betbr@rodekors.dk eller sekretariatschef Marie Degn Bertelsen madeg@rodekors.dk.

På RodeKors.dk finder du mere information om vores nationale aktiviteter.

08-08-2018
01-10-2018