Ambitiøs studentermedhjælper til kommunikation og grafik

Vil du kommunikere og arbejde med grafik hos en af Danmarks største frivilligorganisationer?

Vi søger en dygtig studentermedhjælper med sans for visuel kommunikation og grafik til kommunikationsafdelingen i Røde Kors.
Vil du være med til at udvikle de digitale platforme, som vi bruger i vores daglige kommunikationsarbejde? Er du god til at formidle og brænder for frivilligkommunikation? Har du grafisk erfaring og er ivrig for at lære nye kommunikationsværktøjer? Så er du muligvis vores nye studentermedhjælper.

Dine opgaver

Du vil administrere og udvikle forskellige kommunikationsværktøjer og servicere frivillige og medarbejdere, der bruger dem. Du vil arbejde selvstændigt med vores grafiske kommunikationsværktøj Trykmaskinen og vores billeddatabase. Du vil desuden kommunikere med frivillige om vores frivillignetværk Mit Røde Kors og vores budskabsplatform Fortællingsbanken.

Trykmaskinen er din hovedopgave, og dit job er at sørge for at opdatere og udvikle værktøjet. Du skal i samarbejde med grafikeren opdatere skabeloner og billeder i Indesign og Photoshop. Du være med til at skabe velfungerende grafiske materialer til Røde Kors’ aktiviteter og hjælpe frivillige og ansatte med at anvende materialerne.

Du vil assistere en inspirerende kommunikationsafdeling med blandt andet skabeloner, billeder og mindre kommunikationsopgaver. Du vil bidrage til at kommunikere om vores sociale formål både i Danmark og internationalt. Du vil have mulighed for at udvikle dine kompetencer og smage på, hvordan det er at kommunikere for en NGO organisation.

• Du går på en relevant videregående uddannelse inden for kommunikation, grafisk design eller IT
  • Du har veludviklede kommunikationsfærdigheder og arbejder selvstændigt med dine opgaver
  • Du har færdigheder i InDesign og Photoshop
  • Du er serviceminded og har et godt overblik
  • Du har sans for detaljer og kan tage initiativ i dit arbejde.

Vær med til at gøre en forskel

• Du bliver en del af Røde Kors’ landskontor med over 200 engagerede og professionelle medarbejdere
  • Du bliver en del af afdelingen kommunikation og fortaler, hvor vi arbejder med presse, sociale medier, web, public affairs, grafik og branding
  • Du får erfaring fra en stor og toneangivende humanitær organisation og skaber dig et værdifuldt netværk.

Arbejdstiden er 15 timer ugentligt. Samtaler holdes løbende, så søg hurtigst muligt. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte grafisk designer og konsulent Helle Bjerre Østergaard tlf. 23638326 / 35259322 eller mail: hebje@rodekors.dk eller Rie Duun, ridun@rodekors.dk

Røde Kors er altid til stede. Hver dag redder vi liv og ruster mennesker til at klare sig gennem kriser og katastrofer. I Danmark skaber vi fælleskaber og støtter samfundets sårbare til et bedre liv. Vi hjælper på begge sider af konflikten og i de fjerneste egne af verden. Uden hensyn til nationalitet, religion eller politiske holdninger. Vi er verdens største hjælpeorganisation med 17 mio. frivillige i 191 lande, og vi er en del af dit lokalsamfund, uanset hvor du bor. www.rodekors.dk

Hurtigst muligt
Deltid