Public Affairs praktikant i Røde Kors

Har du politisk flair, analytisk sans og er skarp på tasterne?

Bliv en del af Public Affairs teamet i Røde Kors, der arbejder med fortalerindsatser for udsatte grupper og organisationens politisk interessevaretagelse. Vi tilbyder et spændende praktikforløb i forårssemestret 2019 med engagerede kollegaer og masser af ansvar. Du får erfaring fra en stor og toneangivende humanitær organisation, faglige udfordringer og skaber dig et værdifuldt netværk.

Dine opgaver
Du vil indgå i Public Affairs teamet i afdelingen for kommunikation og fortaler, som arbejder strategisk med Røde Kors’ politiske mærkesager på både det nationale og internationale område. Du kommer til at arbejde med sociale og internationale dagsordener om fx udsatte familier og børn, integration, asylsystemet, frivillighed og Røde Kors’ kommercielle vilkår. Som praktikant vil du medvirke til både planlægning, udvikling og eksekvering af indsatser til at påvirke politiske beslutninger.

Arbejdsopgaverne omfatter bl.a.:

-       Udarbejde politiske analyser, baggrundsnotater, undersøgelser og oplæg.

-       Monitorering af det politiske landskab og stakeholders.

-       Kommunikationsopgaver såsom kronikker, debatindlæg og Twitter.

-       Udvikle politiske konferencer, møder og arrangementer.

-       Bidrage til den politiske kompetenceudvikling internt i organisationen.

Public Affairs teamet arbejder tværgående med de øvrige afdelinger i Røde Kors, herunder med kollegaer tilknyttet det frivillige sociale arbejde, asyl og det internationale katastrofe- og udviklingsarbejde.

-       Du er i gang med en relevant videregående uddannelse inden for samfundsvidenskab eller humaniora.

-       Du har stor politisk forståelse, interesse for politiske processer og er analytisk skarp.

-       Du vil arbejde med politisk kommunikation i praksis og er dygtig til at skrive.

-       Du er interesseret i, eller er nysgerrig på, de områder Røde Kors arbejder med.

-       Du er som person uhøjtideligt og humoristisk anlagt, og har lyst til at gøre en forskel.

Gør en forskel
Røde Kors er altid til stede. Hver dag redder vi liv og ruster mennesker til at klare sig gennem kriser og katastrofer. I Danmark skaber vi fællesskaber og støtter samfundets sårbare til et bedre liv. Vi hjælper mennesker på begge sider af konflikten og i de fjerneste egne af verden. Uden hensyn til nationalitet, religion eller politiske holdninger. Vi er verdens største humanitære organisation med 17 millioner frivillige i 190 lande.

Vi tilbyder

Praktikopholdet er ulønnet, men vi giver frokosten.

Praktikopholdet er tre til seks måneder i forårssemestret 2019.

Varighed aftales nærmere inden praktikstart.

OBS: Det er et krav, at du er indskrevet på et studie for at komme i betragtning. Kandidater, som har færdiggjort deres studier, vil ikke blive taget i betragtning.

Ansøgningsfrist

Søg stillingen her RødeKors.dk under job - Ansøgningsfrist: 1. november 2018

For nærmere oplysninger kontakt public affairs konsulent Jeppe Würtz Petersen, tlf. +45 3529 9679 eller på mail jepet@rodekors.dk

01-11-2018