Praktikant til administration og koordination

Er du en haj til at koordinere, optimere og styre administrative processer?

Røde Kors Hovedstaden arbejder for, at de mest udsatte i hovedstaden kan leve et liv med mulighed for at indgå i de fællesskaber, de ønsker og få den støtte og omsorg, de har behov for. Ikke mindst i de svære overgange i livet, hvor egne ressourcer ikke rækker. Med udgangspunkt i det enkelte menneskes behov, ressourcer og ønsker, støtter vi op om mulighederne for at genfinde troen på egne evner og skabe positive forandringer i livet. Vi hjælper de mest udsatte i København, Tårnby, Dragør og på Frederiksberg.

Som administrativ praktikant spiller du en helt afgørende rolle ved at understøtte det sociale arbejde Røde Kors Hovedstaden udfører. Samtidig får du værdifulde erfaringer med arbejdet i en af verdens største NGO'er. Du får et formaliseret praktikforløb med masser af faglig udfordring og med en løbende dialog om arbejdsopgaver og forventninger - og ikke mindst bliver du en del af super spændende projekter med store frihedsgrader i opgaveløsningen. Vores bærende princip er medmenneskelighed gennem frivillig indsats.

Som administrativ praktikant vil du komme til at indgå i vores team der arbejder med kommunikation, kampagner, events og receptionen.

Vi søger en serviceminded praktikant med gode IT-kundskaber, som arbejder struktureret med et godt overblik, kan håndtere og koordinere mange opgaver på samme tid og er god til at kommunikere med mange forskellige mennesker på både mail, telefon og face to face.

Arbejdsopgaverne kan omfatte:

• Administrative opgaver ifm. Røde Kors Indsamlingen herunder opdatering af ruter, sikre aftaler med samarbejdspartnere og ansøgning om tilladelser.
  • Være behjælpelig med praktiske og administrative opgaver ifm. førstehjælpskurser.
  • HR opgaver, f.eks. onboarding og introprogrammer.
  • Optimering og opdatering af procedurer på sekretariatet.
  • Bistå med hjælp til planlægning, koordinering og afvikling af events.
  • Besvare mails, opkald og tage imod gæster i receptionen.
  • Udvikling og kvalitetssikring af databaser og dokumentationssystemer.

Praktikantens profil

Du læser på universitetet eller er i gang med en erhvervsakademiuddannelse eller professionsbacheloruddannelse, hvor du er i gang med at dygtiggøre dig udi dit fag, som kunne være indenfor service management, performance design, HR, samfundsvidenskab, projektledelse, marketing, økonomi eller management. Du er fagligt dygtig og ikke bange for at møde nye mennesker eller tage fat, hvor der er mest brug for det. Du er god til at arbejde selvstændigt og tage ansvar. Ikke mindst kan du som menneske stå inde for Røde Kors’ principper og værdier.

Hvad får du ud af det?

• Tæt sparring med din praktikvært, så du opnår personlig og faglig udvikling.
  • Relevante og interessante opgaver, som vil løfte dig fagligt og personligt.
  • Stor erfaring med at arbejde med frivillige.
  • En gylden mulighed for at snuse til livet som konsulent i en NGO.
  • Et lærerigt forløb, hvor du vil blive taget seriøst og have mange selvstændige opgaver.

Vilkår for praktikopholdet

Praktikopholdet er ulønnet. Røde Kors Hovedstaden stiller arbejdsplads til rådighed med pc, printeradgang, tjenestetelefon mv.

Praktikperioden er fra onsdag den 6. februar til fredag den 28. juni 2019. Da praktikken er ulønnet, er vi selvfølgelig fleksible med hensyn til evt. studieaktiviteter eller studiejob.

Arbejdsstedet er vores kontor på Nordre Fasanvej 224, 2200 København N – lige ved Nørrebro Station.

Røde Kors Hovedstaden er den største lokalafdeling under Røde Kors i Danmark. Vi er over 2.500 frivillige og 30 medarbejdere. De mange frivillige ildsjæle er aktive i over 45 sociale aktiviteter som blandt andet har fokus på akut hjælp, ensomhed, netværk og integration. Sidste år hjalp de frivillige over 7.000 sårbare. Lokalområdet er rammen for vores indsatser. Vi tager udgangspunkt i lokale behov, indgår i lokale netværk og bygger bro til øvrige lokale hjælpeinstanser.

Læs mere om vores arbejde her: http://hovedstaden.drk.dk/

Besøg os på Facebook her: https://www.facebook.com/rode.kors.hovedstaden/

Løbende
06-02-2019