Praktikant til kommercielle aktiviteter og forretningsudvikling

Er du kommercielt tænkende med god sans for forretningsmodeller og kundeoplevelser?

Stærke forretningsmodeller og sublime kundeoplevelser er nøglen til at tjene de penge, som det koster at gøre en forskel for hovedstadens mest udsatte.

Røde Kors Hovedstaden arbejder for, at de mest udsatte i hovedstaden kan leve et liv med mulighed for at indgå i de fællesskaber, de ønsker og få den støtte og omsorg, de har behov for. Ikke mindst i de svære overgange i livet, hvor egne ressourcer ikke rækker. Med udgangspunkt i det enkelte menneskes behov, ressourcer og ønsker, støtter vi op om mulighederne for at genfinde troen på egne evner og skabe positive forandringer i livet. Vi hjælper de mest udsatte i København, Tårnby, Dragør og på Frederiksberg.

Røde Kors har 15 genbrugsbutikker i Hovedstaden, som sikrer det økonomiske grundlag for Røde Kors’ arbejde for de mest udsatte og svage – både herhjemme og ude i verden. Vi søger nu en praktikant, der sammen med det øvrige genbrugsteam skal få flere købeivrige kunder, fabelagtige frivillige og dejlige donationer i Røde Kors københavnske genbrugsbutikker. Butikkerne ligger spredt ud over hele hovedstaden. De fleste handler udelukkende med tøj, men enkelte konceptbutikker har særligt fokus på f.eks. møbler, vintage eller gaver. Vores megastores på Fælledvej og Amagerbrogade har det hele.

Som praktikant inden for kommercielle aktiviteter vil du blive en del af teamet, der arbejder med genbrug og kommercielle aktiviteter i Røde Kors Hovedstaden. Praktikanten skal være kommercielt tænkende og have veludviklet sans for at tænke i stærke forretningsmodeller og sublime kundeoplevelser. Samtidig vil det være et plus, hvir praktikanten har lyst til at arbejde med de frivilliges arbejdsglæde som en vej til at sikre attraktive butikker med gang i salget. Du skal have lyst til at sætte dine akademiske kompetencer i spil og bidrage med viden til udvikling på området.

Arbejdsopgaverne kan være

Udvikling af nye og eksisterende butikskoncepter

• Planlægning og gennemførsel af kommercielle events
  • Udvikling af salgsfremmende initiativer
  • Analyse af målgrupper og butiksoplevelser
  • Planlægning og gennemførsel af butiksledermøder
  • Udvikling og eksekvering af kommunikation på sociale medier
  • Udvikling og koordinering af frivilligt arbejde.

Praktikantens profil

Du læser på universitetet, hvor du er i gang med at dygtiggøre dig udi dit fag, som sikkert er indenfor oplevelsesøkonomi, marketing, kommunikation, service management, business el.l. Du er ved at afslutte din bachelor eller i gang med kandidatuddannelsen. Du er fagligt dygtig og ikke bange for at møde nye mennesker eller tage fat, hvor der er mest brug for det. Du skal være god til at arbejde selvstændigt og tage ansvar. Ikke mindst kan du som menneske stå inde for Røde Kors’ principper og værdier.

Hvad får du ud af det?

• Relevante og interessante opgaver, som vil løfte dig fagligt og personligt.
  • Stor erfaring med at arbejde med frivillige.
  • En gylden mulighed for at snuse til livet som konsulent i en NGO.
  • Et lærerigt forløb, hvor du vil blive taget seriøst og have mange selvstændige opgaver.
  • Tæt sparring med din praktikvært, så du opnår personlig og faglig udvikling.

Som praktikant i Røde Kors Hovedstaden er du med til at gøre en forskel for de mest udsatte og sårbare i Hovedstaden samtidig med, at du får erfaringer med arbejdet i en af verdens største NGO'er. Du får et formaliseret praktikforløb med masser af faglig udfordring og med en løbende dialog om arbejdsopgaver og forventninger - og ikke mindst bliver du en del af super spændende projekter med store frihedsgrader i opgaveløsningen.

Vilkår for praktikopholdet

Praktikopholdet er ulønnet. Røde Kors Hovedstaden stiller arbejdsplads til rådighed med pc, printeradgang, tjenestetelefon mv.

Praktikperioden er fra den 6. februar til 31. juni 2019. Da praktikken er ulønnet, er vi selvfølgelig fleksible med hensyn til evt. studieaktiviteter eller studiejob.

Arbejdsstedet er vores kontor på Nordre Fasanvej 224, 2200 København N – lige ved Nørrebro Station.

Røde Kors Hovedstaden er den største lokalafdeling under Røde Kors i Danmark. Vi er over 2.500 frivillige og 30 medarbejdere. De mange frivillige ildsjæle er aktive i over 45 sociale aktiviteter som blandt andet har fokus på akut hjælp, ensomhed, netværk og integration. Sidste år hjalp de frivillige over 7.000 sårbare. Lokalområdet er rammen for vores indsatser. Vi tager udgangspunkt i lokale behov, indgår i lokale netværk og bygger bro til øvrige lokale hjælpeinstanser.

Læs mere om vores arbejde her: http://hovedstaden.drk.dk/

Besøg os på Facebook her: https://www.facebook.com/rode.kors.hovedstaden/

Løbende
06-02-2019