Røde Kors Fundrasing og marketing

Erfaren udviklingskonsulent til Røde Kors-indsamlingen

Erfaren udviklingskonsulent til Røde Kors-indsamlingen i Jylland

Vil du være en del af en kampagne med 18.000 frivillige, der banker på mere end 1,6 millioner døre og samler penge ind til mennesker i nød? Så får du muligheden her!

I 2019 afvikler Røde Kors for 29. gang Røde Kors-indsamlingen, hvor op imod 18.000 frivillige indsamlere banker på 1,6 millioner døre og samler penge ind til vores katastrofearbejde i verdens brændpunkter og nationale arbejde for udsatte børn og voksne i Danmark. Røde Kors-indsamlingen er organiseret omkring vores 210 lokalafdelinger, som drives af frivillige ildsjæle. I hver lokalafdeling er der et indsamlingsteam med en indsamlingsleder, som det bliver din opgave at understøtte og give sparring.

Dine opgaver

• Du inspirerer og sparrer med frivillige indsamlingsledere i udvalgte lokalafdelinger i hele Jylland med henblik på at styrke indsamlingen lokalt
  • Du bistår lokalafdelingerne med rekruttering til deres indsamlingsteam, organisering af teamet, rekruttering af indsamlere, presse og kommunikation, samarbejde med lokale aktører etc.
  • Du står for kurser for frivillige indsamlingsledere og deres teams i f.eks. vores indsamlerdatabase
  • Du udvikler redskaber og guidelines til de frivillige, som de kan bruge i deres arbejde med at organisere indsamlingen
  • Du faciliterer netværk, møder og workshops på tværs af lokalafdelingerne med henblik på at styrke frivillig-til-frivillig videndeling

• Du har mange års erfaring med at arbejde med/eller som frivillig og ved, hvordan du motiverer og engagerer frivillige
  • Du har erfaring med at samarbejde med foreninger og kender til de udfordringer og muligheder, der er forbundet hermed
  • Du er god til at motivere og engagere dine samarbejdspartnere og ser muligheder - også når du møder udfordringer
  • Du har erfaring med organisationsudvikling, coaching, rådgivning etc., hvor du opnår resultater gennem andre, samt dokumenteret erfaring med at arbejde med rekruttering af frivillige
  • Du er fleksibel og kan arbejde både aften og weekend, samt varierende timeantal hen over året
  • Du er selvkørende og trives i et job, hvor du ofte er alene

Din kommende arbejdsplads

Røde Kors er landets største hjælpeorganisation med 130.000 faste støtter, 210 lokalafdelinger og 33.000 frivillige. Du bliver en del af kampagneteamet i Fundraising og Marketing, hvor vi hver dag samler penge ind til at hjælpe mennesker i nød både nationalt og internationalt.

I er to kørende udviklingskonsulenter, der skal hjælpe og sparre med udvalgte afdelinger omkring Røde Kors-indsamlingen. Derudover samarbejder I med tre kollegaer på Landskontoret. Den ene konsulent arbejder med vores afdelinger på Fyn og Sjælland, mens det bliver din opgave at arbejde med udvalgte afdelinger i Jylland.

Du arbejder som udgabgspunkt fra din hjemadresse. Der vil være ugentlige Skype-møder med dit team på Landskontoret i København. Det forventes at du møder dit team på Landskontoret nogle gange om året.

Løn- og ansættelsesforhold følger Røde Kors' fællesoverenskomst med AC og HK. Der må påregnes rejse- og mødeaktivitet, også uden for normal arbejdstid fx i weekender og om aftenen. Stillingen er en deltidsstilling på 25 time pr. uge, som fordeler sig således, at du i arbejder mere i perioden april-oktober og mindre resten af året. Lønniveau er, ca. 22.000 til 25.000 inkl. tillæg og pension, afhængig af erfaring og kompetencer.

Ansøgningsfrist er den 17. december 2018 kl. 12.00. Der planlægges ansættelsessamtaler i uge 51. Forventet start er 1. februar 2019.
Jobsamtalerne vil foregå på Røde Kors' landskontor, Blegdamsvej 27, 2100 Købehavn Ø. Refundering af udgifter til transport i den forbindelse vil blive afregnet i forhold til DSB takster for en standardrejse.

Yderligere oplysninger fås hos kampagneleder Maria Toronczyk, mator@rodekors.dk,

Stillingen søges via Røde Kors' hjemmeside www.RodeKors.dk/job

17-12-2018