Røde Kors i Danmark

SoMe-konsulent til Danmarks Indsamling

Danmarks Indsamling søger en selvstændig og idérig SoMe-konsulent, som kan bidrage til at sikre Danmarks Indsamlings tilstedeværelse på de digitale og sociale medier og indgå i årets BtC & BtB kampagneplanlægning og -afvikling. Stillingen er tidsbegrænset fra september/oktober 2020 til februar 2021 med mulighed for forlængelse i de kommende år.

Om stillingen

Som SoMe-konsulent får du det daglige ansvar for Danmarks Indsamlings tilstedeværelse på SoMe både før, under og efter indsamlingsshowet. Sammen med Danmarks Indsamlings kommunikationsgruppe, eksterne bureauer, 12 organisationer og DR deltager du i udarbejdelse af kampagnen, som du herefter varetager eksekveringen af sammen med de øvrige aktører. Du vil få til opgave at skabe størst muligt samarbejde og synergi med både DRs kanaler og de deltagende organisationer i Danmarks Indsamling.

Dine opgaver vil spænde bredt over hele SoMe paletten lige fra ideudvikling og målsætning til produktion, eksekvering og community management. Og du vil få ansvaret for at opdatere og udvikle Danmarks Indsamlings hjemmeside. Vi forventer, at du har evnen til at tænke kreativt og strategisk, men at du ikke er bange for også at lave rugbrødsarbejdet. Vi lægger vægt på, at du er fleksibel, har et stort gåpåmod og tænker kreativt inden for Danmarks Indsamlings rammer. Det vil desuden være en fordel, at du har erfaring fra en NGO,men ikke et krav, da vi vægter det strategisk og kreative højt i vores nytænkning af indsamlingen.

Dine nærmeste kollegaer bliver Danmarks Indsamlings projektleder og kampagneleder. Derudover vil du også samarbejde med Danmarks Indsamlings talsperson, PR-bureau, kreative konsulenterproduktionsselskab, DR-redaktionerne, de 12 organisationer og Danmarks Indsamling erhvervsgruppe.

Stillingen er tidsbegrænset fra hurtigst muligt til 26. februar 2021. Arbejdspladsen vil være hos produktionsselskabet STV sammen med showets øvrige redaktion.

Timetallet vil være ca. 20 timer pr. uge i oktober/november og fuld tid december, januar og februar.

Du har en baggrund i kommunikation, journalistik eller marketing og er en skarp formidler. Du er en målrettet, passioneret og idérig kollega med et stort drive. Du er kreativ og har en god forretningsforståelse. Du er i høj grad selvkørende, men kan også stikke en finger i jorden, når der er behov for det.

Kvalifikationer

• Du har minimum 2 års arbejdserfaring med digitale og sociale medier
  • Du har sans for kreativ kommunikation og kampagneplanlægning på SoMe og ved, hvad der engagerer og skaber opmærksomhed
  • Du har evnen til at tænke i kvalitets indhold på tværs af kommunikationskanaler
  • Du er analytisk, systematisk og grundig
  • Du har arbejdet professionelt med Facebook, Instagram og Pinterest
  • Har grundig erfaring med opsætning, drift og udvikling af annoncering og målgruppestyring
  • Du har erfaring med både organisk og betalt BtB kommunikation på LinkedIn og/eller andre erhvervsrelaterede digitale kanaler
  • Du har stærke tværgående samarbejdsevner og kan begå dig i en politisk styret organisation
  • Du har evnen til at skrive levende og fejlfrit i øjenhøjde med Danmarks Indsamlings målgruppe
  • Det er en fordel, hvis du har kompetencer inden for produktion af grafik-, foto og videoproduktion

Lønvilkår fastsættes efter forhandling, men vi er IKKE lønførende.

Spørgsmål til stillingen kan rettes til projektleder for Danmarks Indsamling Stig Fog på mail@stigfog.dk / tlf. 23 67 42 04.

Ansøgning inkl. CV skal være modtaget senest den 16. august 2020 kl. 12.00 via denne side.

Ansættelsessamtaler forventes at foregå uge 34/35.

Om Danmarks Indsamling

Danmarks Indsamling er en fælles indsamling til fordel for udviklingslandene i Afrika, Asien og Latinamerika, som DR og 12 af Danmarks største humanitære organisationer står bag. Organisationerne arbejder for at hjælpe landene ud af fattigdom, hjælpe de mest udsatte mennesker til en fremtid og fremme FNs udviklingsmål.

Siden Danmarks Indsamling blev afholdt første gang i februar 2007, har danskerne bidraget med mere end 1 mia. kroner, der har hjulpet mere end 7 millioner mennesker til en bedre tilværelse og fremtid.

De 12 deltagende organisationer er:

PlanBørnefonden, CARE Danmark, Dansk Flygtningehjælp, Dansk Folkehjælp. Folkekirkens Nødhjælp, Oxfam IBIS, Læger uden Grænser, Mellemfolkeligt Samvirke, Red Barnet, Røde Kors, SOS Børnebyerne og UNICEF Danmark.

Desuden kan 10 % af det indsamlede beløb søges af mindre organisationer til langsigtede udviklingsprojekter, der lever op til indsamlingens kriterier og årets tema.

Læs mere om Danmarks Indsamling på:

www.danmarksindsamling.dk

www.facebook.dk/danmarksindsamling