Røde Kors Røde Kors Hovedstaden

Sygeplejerske/SOSU-assistent til omsorgscenter for hjemløse

Har du en medmenneskelig og åben tilgang til sygepleje, og arbejder helhedsorienteret?

Er du parat til at tage del i et spændende arbejde i et sundhedsfagligt baseret rehabiliteringssted, hvor ansatte og frivillige arbejder sammen i et udfordrende miljø med borgeren i centrum, så er du muligvis vores nye kollega.

Omsorgscenter Eirsgaard er et rehabiliteringstilbud under Røde Kors Hovedstaden. Vi modtager hjemløse borgere, primært fra hospitalsindlæggelse med sundhedsfaglige behov til videre stabilisering og pleje. Borgerne opholder sig på stedet i op til 14 dage, hvor de kan komme sig ovenpå sygdom. Vi har pt 6 pladser og er i gang med at udvide med 4 pladser (i stueetagen), og du vil have mulighed for at præge de fremtidige sundhedsfaglige indsatser på Eirsgaard.

Vi er 4 ansatte– sygeplejerske, socialrådgiver og socialpædagog-  samt mange frivillige med forskellige baggrund tilknyttet huset. Vi arbejder ligeledes tæt sammen med regionens socialsygeplejersker og andre indsatser på hjemløseområdet.

Vi søger en sygeplejerske/social- og sundhedsassistent, dedikeret til arbejdet med socialt udsatte. Vi tilbyder et attraktivt job, i et udfordrende miljø, hvor dine sundhedsfaglige evner bliver udfordret.

Stillingen er på 32 timer/uge, med mulighed for 37 timer/uge.

Dine arbejdsopgaver:
Dit arbejde vil indebære sundhedsfaglige opgaver såsom udredning, sårpleje, hjælp til medicinadministration, samt etablering eller gendannelse af kontakt til andre instanser efter borgerens ønske.

Som medarbejder er du med til at drive huset sammen med de øvrige ansatte og vores frivillige. Arbejdet indeholder derfor også daglige arbejdsopgaver som rengøring, tøjvask og madlavning. Ved lederens ferie eller fravær vil du have det sundhedsfaglige ansvar.

Vi bruger hinandens erfaringer og skaber på den måde den bedst mulige løsning for vores borgere. Du vil indgå i et miljø, hvor vi passer på og støtter hinanden.

• Du er uddannet sygeplejerske/social- og sundhedsassistent, gerne med erfaring fra både kommune og region
  • Du har erfaring med at arbejde med udsatte borgere, meget gerne borgere med hjemløseproblematik
  • Du skal have somatisk og psykiatrisk erfaring samt viden og kendskab til misbrug.
  • Din primære arbejdstid vil være i dagstimerne. Du deltager i vagtordning sammen med andre kollegaer, hvor du har tilkald hjemmefra – også i weekender, aftner og nat
  • Du kan indgå i, vedligeholde og udvikle samarbejdet med eksterne og interne samarbejdspartnere, og bibeholde og udvikle det gode samarbejde
  • Gode sprogkundskaber, som minimum engelsk i både tale og skrift
  • Du kender til at arbejde sammen med frivillige i opgaveløsningen og har respekt for det frivillige engagement
  • Du er moden, har gennemslagskraft og er god til at forebygge og løse konflikter
  • Du trives i et arbejdsmiljø, hvor dagene ikke er ens og du har mange forskellige opgaver

Dine ansættelsesvilkår

Stillingen er på 32 timer om ugen med mulighed for 37 timer. Du refererer i det daglige til leder Jannie Julin. Dit arbejdssted er Omsorgscenter Eirsgaard i Siljangade på Amager.

Løn efter gældende overenskomst, afhængig af erfaringer og kvalifikationer.

Din kommende arbejdsplads
Røde Kors Hovedstaden har eksisteret siden 1917 og er den største lokalafdeling under Røde Kors i Danmark. Vi er omkring 3.500 frivillige og 35 ansatte, som arbejder indenfor 45 forskellige aktiviteter og projekter. I 2020 hjalp vi 18.000 sårbare mennesker i hovedstaden. Røde Kors Hovedstaden dækker København, Frederiksberg, Tårnby og Dragør kommuner.

Læs mere om Røde Kors Hovedstaden her: https://hovedstaden.drk.dk/ Se mere om Omsorgscenter Eirsgaard på https://hovedstaden.drk.dk/detgorvi/indsatser-for-hjemlose/omsorgscenter/

Fast

20-06-2021