Teamleder til bogholderi og løn

Vi søger en engageret og fagligt stærk profil til en stilling som teamleder i vores bogholderi i Røde Kors, som kan bidrage til rettidig og korrekt behandling af indtægter og omkostninger i Røde Kors.

Som teamleder for bogholderiet i Røde Kors er ansvarlighed og kvalitetssikring nøgleord, og du skal kunne noget både med tal og med mennesker. Vil tilbyder et spændende arbejdsmiljø og et bredt spænd af faglige og udviklingsorienterede opgaver.

Du får personaleansvaret for Røde Kors’ velfungerende bogholderi- og lønteam, som består af 9 dygtige medarbejdere, og skal varetage den daglige ledelse samt sikre det faglige niveau i teamet. Teamets opgaver omfatter blandt andet lønbehandling- og -bogføring, debitorer og kreditorer, kassefunktion og registreringer i CRM-system.

Du refererer til regnskabschefen og indgår i det samlede lederteam i økonomiafdelingen. Vi værdsætter faglighed og ordentlighed samtidig med, at vi fokuserer på forretningsudvikling. Du må således også gerne have lyst til at bidrage med dine input til, hvad vi kan forbedre og gøre anderledes.

Dine opgaver vil blandt andet bestå i:

• daglig personaleledelse, herunder udvikling af bogholderiets 8 medarbejdere,
  • faglig sparring, koordinering og vejledning i og uden for teamet,
  • kortlægning og optimering af etablerede forretningsgange,
  • review og monitorering af løbende interne kontroller,
  • design af nye forretningsgange og kontroller som led i Røde Kors’ løbende forretningsudvikling.

Vi forestiller os, at

• du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund (HD(r), cand.merc.aud. eller lign.),
  • du har 3-5 års relevant erfaring (såsom bogholder, bogføringskonsulent, revisor, controller el.lign.), erfaring med personaleledelse er ikke et krav,
  • du ønsker at tage ansvaret som personaleleder, hvor du skaber et fagligt og socialt stærkt fællesskab,
  • du har erfaring med bogføringsmæssige principper og -regler,
  • du har stærke tekniske kompetencer inden for excel og analyseværktøjer,
  • du taler og skriver dansk og engelsk.

Din kommende arbejdsplads
Røde Kors er verdens største humanitære hjælpeorganisation. I over 150 år har vi hjulpet nødlidende uden at skele til religion, etnicitet eller politisk overbevisning. Røde Kors er altid til stede. Hver dag redder vi liv, og ruster mennesker til at klare sig gennem kriser og katastrofer. Vi brænder for det, vi laver, og vi er stolte af vores arbejde!

Vi tilbyder hos os et meningsfuldt arbejde på en ekstraordinært engageret arbejdsplads med fokus på faglige udfordringer, trivsel og mulighed for fleksibel arbejdstilrettelæggelse. Hos os bidrager vi alle til, at der er et godt arbejdsmiljø og et godt kollegaskab.

Ansøgning og vilkår
Send os din ansøgning og CV senest den 21. august 2022. Vi modtager kun ansøgninger gennem vores rekrutteringssystem EasyCruit. Vi forventer at afholde samtaler ultimo august og tiltrædelse vil være per 1. oktober 2022 eller 1. november 2022.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til Røde Kors’ fællesoverenskomst med HK og AC. Arbejdstiden er 37 timer inklusive frokostpause. Du har mulighed for at deltage i kantineordning, kunstforening samt personaleforening.

Hvis du har nogle spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte regnskabschef Simon Nordlie sinor@rodekors.dk  / tlf. 3093 6024.

Fast

Fuldtid