Studentermedhjælper til Røde Kors’ oplevelsescenter

Vi mangler en dygtig studentermedhjælper til at være med til at drive og udvikle vores oplevelsescenter på Blegdamsvej, som hvert år bliver besøgt af tusindvis af gæster.

Du bliver en del af Velkomstteamet, som består af både af frivillige og ansatte. I Velkomstteamet tager vi godt imod gæster i Frivillighuset og i vores formidlingscenter Oplevelsen. Det er vores ambition at give vores gæster en god Røde Kors-oplevelse, uanset om det er frivillige, skoleklasser, eller nysgerrige, der er interesseret i Røde Kors’ arbejde.

Sammen med to øvrige studentermedhjælpere bliver det din opgave at bemande Oplevelsen, indgå i afdelingens daglige driftsopgaver og udarbejde grafisk materiale. Vi lover, at du ikke kommer til at kede dig.

Hvis du kan svare ja til følgende, så er det dig, vi mangler:

• Er du god til at formidle og er ikke bange for at være i centrum?
  • Har du højt humør, socialt engagement, og kan du lide at arbejde med unge?
  • Har du interesse for humanitært arbejde?
  • Tager du ansvar og styring, og kan du skabe rum for læring?
  • Kan du holde hovedet koldt, når tingene går hurtigt?
  • Kan du også lide grafisk arbejde, og har du flair for og erfaring med dette?

Hos os får du både mulighed for at udvikle dine formidlingskompetencer, grafiske evner og prøve kræfter med arbejdet i en stor og dynamisk nødhjælpsorganisation.

Røde Kors er verdens største humanitære hjælpeorganisation. I over 150 år har vi hjulpet nødlidende uden at skele til religion, etnicitet eller politisk overbevisning. Røde Kors er altid til stede. Hver dag redder vi liv, og ruster mennesker til at klare sig gennem kriser og katastrofer. Vi brænder for det, vi laver, og vi er stolte af vores arbejde!

Vær med til at gøre en forskel

• Du får mulighed for at udvikle dine undervisningskompetencer og formidlingsevner.
  • Du får mulighed for at skabe engagement blandt unge og samtidig gøre dem klogere på verden omkring dem.
  • Du får indblik i og masser af hands-on erfaring fra verdens største humanitære hjælpeorganisation.
  • Du udvider dit netværk og møder frivillige og medarbejdere i Røde Kors.

Ansøgning og yderligere oplysninger
Arbejdstiden er 15 timer ugentligt på Røde Kors’ Landskontor på Blegdamsvej 27, 2100 København Ø.

Ønsker du yderligere informationer, er du velkommen til at kontakte Rikke Heegaard Steen på 21658593 eller riste@rodekors.dk.

Stillingen forventes besat den 3. oktober eller 1. november, og vi forventer at gennemføre samtaler i uge 36 og 37.

Ansøgningsfristen er søndag den 31. august 2022

31-08-2022