Røde Kors i Danmark

Studentermedhjælper til familieområdet

Vi søger en studentermedhjælper til vores arbejde for udsatte børnefamilier i Danmark. Som studentermedhjælper er du med til at understøtte vores arbejde i forhold til vidensopsamling, formidling samt administrative og praktiske opgaver.

Du bliver en del af familiesektionen, som består af ca. 20 kollegaer. Vi arbejder med at realisere projekter og understøtte vores frivillige, der skaber meningsfyldte fællesskaber og understøtter familierne i at skabe positive forandringer i hverdagen og familielivet. Dine kommende kollegaer er ambitiøse, hjælpsomme og i godt humør- samtidig med at vi ofte har travlt med at realisere vores mange mål.

Familiesektionen er forankret i Røde Kors’ nationale afdeling, der består af ca. 100 medarbejdere.

Dine opgaver

Som studentermedhjælper vil du arbejde tæt sammen med konsulenterne i familiesektionen og understøtte og varetage opgaver, der inkluderer:

• Analyse, fx researche, litteratursøgning og systematisere viden om familieområdet
  • Kvalitativ og kvantitativ dataindsamling, fx bidrage til spørgeskemaer, indsamling af data og systematisere via Excel
  • Skriftlig formidling, fx opdatere faglige håndbøger, vejledninger, materialer, udarbejde skriftlige opsummeringer på baggrund af forskningsrapporter og artikler
  • Registrering og oprettelse af frivillige i Røde Kors’ kontaktsystem
  • Printe- og pakkeopgaver
  • Bistå med praktisk hjælp og koordinering til møder og kurser og andre ad hoc. opgaver

Som studentermedhjælper i familiesektionen ser vi gerne at du:

• Går på en relevant videregående uddannelse, hvor du har 2-3 år tilbage af studiet (fx statskundskab, sociologi, antropologi eller lignende)
  • Har analytiske kompetencer og erfaringer med Excel, registreringer og spørgeskemaer
  • Trives med alsidige opgaver, som spænder fra det praktiske til det akademiske
  • Trives med samarbejde og have mod på at løse opgaver selvstændigt
  • Er god til at formulere dig på skrift og i tale
  • Arbejder med en fleksibel indstilling og er klar til at gøre en ekstra indsats, når det er påkrævet for at nå i mål
  • Har interesse for socialområdet og udsatte børn og familier

Din kommende arbejdsplads

Røde Kors er verdens største humanitære hjælpeorganisation. I over 150 år har vi hjulpet nødlidende uden at skele til religion, etnicitet eller politisk overbevisning. I dag er vi over 34.000 frivillige alene i Danmark og har over 100 millioner støtter i hele verden.

Ansættelsesforhold

Vi håber, at du kan starte hos os hurtigst muligt og senest 1. september 2020. Der er tale om en stilling på 15 timer om ugen. Der vil dog ind i mellem opstå behov for yderligere ugentlige timer, hvilket vil ske efter aftale. Stillingen er placeret på Røde Kors’ landskontor i København, men der kan forekomme møde og rejseaktivitet, også uden for normal arbejdstid.

Ansøgningsfristen er d. 9. august 2020, og vi planlægger at afholde samtaler i uge 34.

Yderligere oplysninger om stillingen fås hos fagkonsulent Mette Ovgaard (holder ferie uge 29-31) telefon: 2178 5186 eller fagkonsulent Zehra Aras (holder ferie uge 28-31) på telefon: 3529 9529

Tidsbegrænset

Deltid