Brænder du for det frivillige engagement og vil du bidrage til et vigtigt formål? Er du god til at skabe relationer og kan du motivere, engagere og samarbejde med frivillige? Så er du måske vores nye mobiliseringskonsulent

Mobiliseringskonsulent

Røde Kors har 250 genbrugsbutikker i Danmark, og vi søger lige nu en mobiliseringskonsulent til vores Røde Kors butik i Basar Vest i Århus, som kan skabe bæredygtige sociale fællesskaber og engagere frivillige til butikken. Som vores nye mobiliseringskonsulent vil du være med til at sikre, at vi tiltrækker og mobilisere de rette frivillige, der kan være med til at gøre en forskel.

Tiltrækning, rekruttering og modtagelse af frivillige
Som vores nye Mobiliseringskonsulent understøtter du vores frivillige ledere og kollegaer i at styrke det frivillige engagement i Århus. Dine hovedopgaver bliver:

• Igangsætte og drive indsatser, der understøtter rekruttering af frivillige til Røde Kors butikker
  • Udvikle events, der har til formål at mobilisere frivillige
  • Kommunikation og onboarding af frivillige til butikkerne
  • Skabe synlighed om muligheden for at blive frivillig i Røde Kors butikkerne
  • Opsamle viden og rådgive om god arbejdsdeling mellem bestyrelse, butiksledelse og sekretariat
  • Beskrive ledelsesstruktur i Basar Vest, så den frivillige ledelse kan fortsætte udvikling af butikken
  • Samarbejde med resten af afdelingen for at udvikle god ledelse på tværs af Røde Kors butikkerne

Stortrives med en bred samarbejdsflade
Vi forestiller os, at du er energisk og passioneret omkring arbejde med frivillige og trives med at samarbejde tæt med forskellige mennesker. Du er initiativrig, tænker proaktivt og har blik for nye muligheder og nye måder at arbejder på.
Derudover, forestiller vi os, at du kan sige ja til nedenstående:

• Stortrives med at samarbejde med frivillige og finder arbejdsglæde i at være ”i felten”
  • Kan motivere, engagere og uddanne frivillige
  • Har erfaring med rekruttering af frivillige, bl.a. gennem sociale medier og lokale events
  • Er muligheds- og løsningsorienteret, tager ansvar og har en god portion robusthed
  • Har gode planlægnings- og organisationsevner og trives med at arbejde både sammen og selvstændigt

Det bliver du en del af
Røde Kors er landets største hjælpeorganisation med 130.000 faste støtter, 202 lokalafdelinger og 30.000 frivillige. Du bliver en del af genbrugsafdelingen, der består af 60 engagerede kollegaer, hvor humor, ambitioner og passion præger hverdagen.
Vi tilbyder et meningsfuldt arbejde ved en dynamisk arbejdsplads med fokus på faglige udfordringer, trivsel og mulighed for fleksibel arbejdstilrettelæggelse. Hos os bidrager vi alle til, at der er et godt arbejdsmiljø og et godt kollegaskab. Det er et stærkt og engageret fællesskab, du bliver en del af.

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer om ugen inklusiv frokost. Stillingen er tidsbegrænset til 1. marts 2022. Til dagligt vil du arbejde ud fra butikken i Basar Vest på Edwin Rahrs Vej 32P, 8220 Brabrand.
Løn- og ansættelsesvilkår vil følge Røde Kors i Danmarks fællesoverenskomst med HK og AC og indplacering afhængig af erfaringer og kvalifikationer. Vi har en god pensionsordning og 6 ugers ferie.

Vil du være en del af holdet?
Stillingen forventes besat 1. september, og vi skal derfor have din ansøgning senest d. 15. august 2021. Vi holder samtaler i Århus d. 23. august.
Vil du vide mere om stillingen, så kontakt sektionsleder Ann-Christin Lystrup, mobil 3160 6485.

Vi glæder os til at høre fra dig!

• Region Midtjylland

Tidsbegrænset