Røde Kors Røde Kors Hovedstaden

Økonomiansvarlig for Røde Kors Hovedstaden

Vi søger en dygtig kollega, til vores økonomifunktion. Kan du holde styr på en økonomi, der er sammensat af mange forskellige finansieringskanaler og samtidig sikre god rapportering og drift i økonomifunktionen. Så har vi jobbet til dig!

Du skal skabe præcise og overskuelige rapporteringer, regnskaber og budgetter, og du skal kunne hjælpe med at få bogført og konteret, hvis kollegerne i økonomifunktionen i perioder har brug for en hjælpende hånd.

Der er tale om en fuldtidsstilling med stort ansvar og fleksibilitet. Du vil referere direkte til vores sekretariatsleder.

Om vores økonomifunktion

Du vil blive ansvarlig for vores samlede økonomifunktion, der – udover dig selv - består af én deltidsansat kollega og flere frivillige med regnskabsbaggrund. Du vil selv være udførende på mange opgaver, men vil agere som økonomifunktionens faglige leder, og være ansvarlig for uddelegering og motivation af dine kolleger i økonomifunktionen.

Om Røde Kors Hovedstaden

Røde Kors Hovedstaden tilbyder lokale sociale indsatser for voksne og familier, der oplever begrænset netværk og har behov for støtte. Gennem frivillighed og medmenneskelighed skaber vi aktive, meningsfulde fællesskaber. Vi har i dag over 40 indsatser i de fire hovedstadskommuner, hvor vi udfører frivilligt socialt arbejde, og vi driver 16 genbrugsbutikker og en institution for hjemløse.

Røde Kors Hovedstaden er den største lokalafdeling i Røde Kors i Danmark. Vi hjælper over 11.000 borgere i hovedstaden hvert år, og har over 3.000 frivillige, som er kernen i alt hvad vi laver. Røde Kors Hovedstaden omsætter for over 40 mio. kr. om året.

Du kan finde mere information om os på vores hjemmeside: https://hovedstaden.drk.dk/om-os/, eller vores LinkedIn-side: https://www.linkedin.com/company/røde-kors-hovedstaden/

Et job med balance og tid til andet

Vi kan tilbyde dig et job med forudsigelige og fleksible arbejdstider - og dermed masser af muligheder for at dyrke andre projekter og interesser i dit private liv.

Der vil selvfølgelig være spidsbelastningsperioder omkring årsregnskabs og afrapporteringer til fonde og puljer, hvor du vil opleve at have flere opgaver end normalt.

Vi har forsøgt at beskrive dine opgaver og ansvarsområder så konkret som mulig. Nedenfor har vi delt disse op i hvilke opgaver du – når du starter - selv er udførende på, og hvilke der – når du starter - er uddelegeret til frivillige eller kollega.

Ansvarsopgaver, du selv udfører i dag

Dette er de vigtigste dele af de opgaver, som du ved starten af din ansættelse, selv vil være udførende på:

• Likviditetsstyring
  • Kvartals- og årsregnskaber til bestyrelsen
  • Kvartalsregnskaber til projektansvarlige i Røde Kors Hovedstaden
  • Budgettering og udarbejdelse af budgetter til forretningsudvalg og projektansvarlige
  • Sparring omkring økonomi i forbindelse med fundraising hos fonde og puljer
  • Klargøring af projektregnskaber til sociale myndigheder (ved bevillinger fra puljer og fonde)
  • Dialog med revisionen om projektregnskaber og årsregnskabet.

Uddelegerede ansvarsområder

I dag løser vores frivillige og din økonomikollega følgende opgaver:

• Kontering og bogføring af kreditorer
  • Bogføring af debitorer og fakturering til private og offentlige myndigheder (EAN)
  • Bogføring og afstemning af vores genbrugsbutikkers omsætning
  • Bogføring af løn (løn administreres af vores Landsforening).

Jo flere opgaver, der kan løses af frivillige, des bedre. Vi forventer derfor, at du vil arbejde for at gruppen af frivillige udvides, og at flere af de opgaver du i dag udfører, med tiden vil blive løst af frivillige.

Ønsker til erfaring og personlighed

Vi håber, at du har en masse god arbejdserfaring med dig, herunder særligt inden for følgende områder:

• Budgetlægning og regnskabsrapportering for organisationer med +40 mio. kroner i omsætning
  • Erfaring med at håndtere mange projektøkonomier med flere finansieringskanaler
  • Er superbruger i Excel
  • Bruger i økonomisystemer, gerne Microsoft AX eller nyere versioner af Microsoft økonomisystemer
  • God faglig leder, der kan motivere og uddelegere opgaver til andre
  • Fleksibel og villig til at ændre fokus, hvis behovet for økonomisk assistance ændrer sig.

Det er også en fordel at have erfaring fra eget frivilligt arbejde eller fra lønnet arbejde i en frivillig organisation.

Det tilbyder vi
Vi kan tilbyde dig et job med masser af mening og fleksibilitet til også at have et spændende liv med siden af sit arbejde. Du vil komme til at arbejde i en af Danmarks mest sociale arbejdspladser med højt til loftet, en uformel tone og gode kollegaer, der alle arbejder sammen for at gøre en forskel for andre.

Arbejdspladsen er vores sekretariat på Nordre Fasanvej 224, 2200 København N.

Lønniveau er afhængig af erfaring og kvalifikationer, og placeres mellem 42.900 kr – 47.600 kr, inkl. alle tillæg og inkl. 17,1% pensionstillæg.

Ansøgningsfrist

17. juni.

Ansættelsesstart

Primo august, medio august eller primo september.

Samtaler

Vi afholder første runde samtaler d. 22. og 23. juni. Anden runde samtaler afholdes d. 27. juni.

Spørgsmål

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at ringe til organisationschef Thomas Mølgaard Andersen på telefon 2844 2986.

Fast

Fuldtid