Konsulent til Fundraising (arv) - barselsvikariat

Har du lyst til at gøre en forskel og arbejde for udsatte mennesker i hele verden? Ønsker du et udfordrende job i en international organisation? Er du idérig og vil du være ansvarlig for at udvikle og øge Røde Kors’ indtægter fra arv? Så har du nu mulighed for at blive en del af Røde Kors’ Marketing & Fundraising-afdeling!

Om stillingen

Som fundraisingkonsulent for arv vil det være din opgave at udvikle og optimere Røde Kors’ fundraising aktiviteter i relation til arveområdet. Du skal bl.a. stå for at implementere strategien for arveområdet. Du skal være med til at etablere et solidt marketingprogram, der bygger på grundig analyse, kendte marketingdiscipliner og innovative ideer, som sikrer at Røde Kors kan realisere det fulde potentiale indenfor området. Det er en vigtig opgave, da arv er en af vores største indtægtskilder.

Dine primære arbejdsområder

• Udvikle og drive selvstændigt program for nuværende og potentielle testatorer
  • Ansvarlig for handlingsplan og budget for Røde Kors´ løbende arvemarkedsføring
  • Anvende direct-marketing metoder til at løfte arvemarkedsføringen i Røde Kors
  • Drift og opdatering af information og materialer om muligheder for testatorer på www. rodekors.dk
  • Tage initiativ til tværgående samarbejder i huset med henblik på at få integreret arvemarkedsføringen i disses aktiviteter
  • Opsætte KPI’er for arvemarkedsføringen og rapportere på disse til ledelsen
  • Varetage henvendelser om arv og deltage i personlige møder med testatorer
  • Arrangere events/møder mv. med målgruppen
  • Kontakt til eksterne samarbejdspartnere i relation til arvemarkedsføringen
  • Dialog og rådgivning ift. advokater og bobestyrere
  • Dialog med andre organisationer (som også tilgodeses i testamenterne)

Om dig

• Vi forestiller os, at du måske har en uddannelsesbaggrund indenfor virksomhedsstudier, marketing, jura eller lignende.
  • Du har erfaring med de væsentligste direct-marketing metoder og kan dokumentere resultater herfra
  • Du er effektiv, handlekraftig og beslutningsdygtig – og du kan bidrage til innovation
  • Du arbejder analytisk, datadrevet og evidensbaseret med fundraising
  • Du har evne til at tænke forretningsorienteret og omsætte strategi til handling
  • Evne til at arbejde tværgående og navigere i en politisk styret organisation

Yderligere information

Stillingen er et 12 måneders barselvikariat på 20 timer i ugen i perioden 1. juli 2018 til 1. juli 2019, evt. med mulighed for start tidligere. Løn- og ansættelsesforhold følger Røde Kors' fællesoverenskomst med AC og HK. Stillingen er placeret på Røde Kors' landskontor i København. Lønniveau er kr. 19.900 – 21.900 inkl. tillæg og pension, afhængig af erfaring og kompetencer.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Charlotte A. Christensen på telefon 20161700 eller mail chchr@rodekors.dk. Ansøgningsfristen er 02.05. 2018.  Vi sigter mod at holde samtaler i uge 19/20.

Røde Kors er altid til stede

Røde Kors er altid til stede. Hver dag redder vi liv og ruster mennesker til at klare sig gennem kriser og katastrofer. I Danmark skaber vi fællesskaber og støtter samfundets sårbare til et bedre liv. Vi hjælper mennesker på begge sider af konflikten og i de fjerneste egne af verden. Uden hensyn til nationalitet, religion eller politiske holdninger. Vi er verdens største humanitære organisation med 17 millioner frivillige i 190 lande. Vi er en del af dit lokalsamfund, uanset hvor du bor. Med din hjælp kan vi altid være til stede, når der er brug for os.

02-05-2018
Charlotte A. Christensen