Udviklingskonsulent i Qnet

– Røde Kors søger en udviklingskonsulent til et barselsvikariat med bopæl på Fyn eller i Trekantområdet.

Røde Kors støtter kvinder og børn i tiden efter et krisecenterophold. Gennem vores lokale ’Qnet’ møder og støtter frivillige voldsudsatte kvinder og deres børn med udgangspunkt i deres situation og ressourcer. De frivillige støtter kvinder og børn i en kaotisk tid gennem en-til-en-støtte og netværksarrangementer. Vi har i øjeblikket 26 Qnet fordelt over hele landet. I de kommende år vil vi udbrede Qnet og dermed sikre, at alle får tilbud om støtte, når de fraflytter et krisecenter uanset, hvor i landet de bor.

Du kan læse mere om Røde Kors Qnet på vores hjemmeside: https://www.rodekors.dk/vores-arbejde/stoette-voldsudsatte-kvinder-boern

Stillingen er organisatorisk forankret på Røde Kors’ landskontor i København, men da du vil blive ansvarlig for Qnet i Sydjylland, Fyn og Lolland-Falster, skal du være bosat på Fyn eller i Trekantområdet. Til dagligt vil du arbejde fra din hjemadresse. Alternativt kan du undersøge muligheden for at arbejde fra et kontorfællesskab i dit nærområde.

Opgaver

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være at:

• Starte nye og supportere eksisterende Qnet i samarbejde med Røde Kors’ lokale afdelinger
  • Være tovholder på rekruttering af frivillige, f.eks. via sociale medier og lokal synlighed
  • Samarbejde med lokale aktører som fx kommuner og krisecentre
  • Udvikle, koordinere og afholde kurser og uddannelse for frivillige
  • Facilitere inddragende og motiverende processer for frivillige
  • Skrive frivillighåndbøger, nyheder m.m.
  • Bidrage til evaluering, monitorering og afrapportering

Som udviklingskonsulent i vores Qnet og Familiesektionen, som Qnet er en del af, kan du svare ja til, at du:

• Stortrives med at samarbejde med frivillige og i at facilitere processer, der engagerer og begejstrer
  • Finder arbejdsglæde i at være ”i felten”
  • Har erfaring med rekruttering af frivillige, bl.a. gennem sociale medier og lokalt
  • Har erfaring med at motivere og samarbejde med frivillige
  • Har kendskab til målgruppen eller familier i en udsat situation samt erfaring og forståelse for det socialfaglige felt
  • Har erfaring med uddannelse af frivillige
  • Dygtig til målrettet skriftlig og mundtlig kommunikation
  • Har gode planlægnings- og organisationsevner og trives med at arbejde selvstændigt
  • Har en relevant mellemlang eller lang videregående uddannelse, samt min. 3 års relevant erhvervserfaring
  • Har kørekort og adgang til bil

Organisation

Røde Kors er landets største hjælpeorganisation med 130.000 faste støtter, 202 lokalafdelinger og 30.000 frivillige. Du bliver en del af Familiesektionen, som består af en sektion på 28 kollegaer. Sektionen er forankret i Røde Kors’ Nationale afdeling, bestående af ca 120 kollegaer.

Ansøgningsfristen er d. 15. juni 2021, Vi afholder første runde samtaler d. 22. juni og evt. anden runde samtaler d. 1. juli. Begge samtaler afholdes i Odense.

Stillingen søges via Røde Kors’ hjemmeside www.rodekors.dk under Søg job.

Løn- og ansættelsesforhold følger Røde Kors’ fællesoverenskomst med AC og HK. Stillingen er et barselsvikariat på minimum 8 måneder med mulighed for forlængelse. Stillingen er på 37 timer med start d. 1. september.

Du skal være indstillet på en del kørsel og at noget af arbejdstiden er i aftentimer og weekender. Der vil desuden være møder med din sektion og national afdeling i København ca. hver 4. uge. Lønniveau er kr. 37.500 til kr. 42.700 inkl. tillæg og pension, afhængig af erfaring og kompetencer.

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt programleder, Mia Falconer på mail mifal@rodekors.dk, tlf. 21 19 86 52.

Er du interesseret i som frivillig at gøre en forskel for voldsudsatte kvinder og børn, kan du læse mere på www.rodekors.dk.

• Region Syddanmark

Vikariat